Dostępne skróty klawiszowe:
Od 16 marca ze względu na obostrzenia wprowadzone w całym kraju zmienił się tryb pracy Urzędu Miejskiego. Zanim przyjdziesz do UM, zadzwoń lub napisz maila, bo może nie musisz wychodzić z domu. Telefonicznie lub mailowo uzyskasz informację, czy sprawę można załatwić zdalnie oraz czy jest ona obecnie konieczna.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
tel. 32 295 69 26 / email: mjakubczyk@dg.pl
Porad konsumenckich udziela Federacja Konsumentów pod nr telefonu 801 440 220 (opłata wg taryfy operatora)
Małgorzata Jakubczyk – Powiatowy Rzecznik Konsumentów, pełni dyżury od poniedziałku do środy w godz. 7.30 – 15.30, w czwartki w godz. 7.30 – 18, a w piątki w godz. 7.30 – 13 w Urzędzie Miejskim przy ul. Granicznej 21 (I piętro pok. 113), tel: 32 295 69 26; e-mail rzecznicy@dabrowa-gornicza.pl
Rzecznik udziela porad telefonicznie pod nr 32 295 69 26. Kierując się po poradę do Powiatowego Rzecznika Konsumenta należy ze sobą zabrać wszystkie dokumenty w sprawie.
Zadania:
Bezpłatne poradnictwo i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcji Handlowej oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
Występowanie jako oskarżyciel publiczny w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Bieżące przekazywanie Delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej.