Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
29 stycznia 2018

Umowa podpisana. Czas na projekt

Drukuj

MOSTY Katowice zaprojektują zarówno centra przesiadkowe przy dąbrowskich dworcach, jak i drogi rowerowe oraz linię tramwajową biegnącą od granicy z Będzinem do Ronda Budowniczych Huty Katowice. To efekt dwóch przetargów rozstrzygniętych właśnie przez miasto.

O wynikach postępowań prowadzonych wspólnie z Tramwajami Śląskimi i PKP PLK poinformował na swoim profilu społecznościowym Marcin Bazylak, pierwszy zastępca prezydenta miasta.

– Od dzisiaj projektanci mają 270 dni na opracowanie dokumentacji do jednej z najważniejszych inwestycji w naszym mieście – zaprojektowania centrów przesiadkowych i zupełnie nowych układów komunikacyjnych wokół dworców w centrum Dąbrowy Górniczej i w Gołonogu, w tym likwidację przejazdów kolejowych i zastąpienie ich tunelami. Konsekwentnie realizujemy plan, w którym chcemy zwiększyć rolę transportu publicznego. To również bardzo ważne dla projektu Fabryka Pełna Życia i centrum naszego miasta – czytamy we wpisie z 19 stycznia.

Efekty prac projektantów poznamy jesienią, dzięki czemu jeszcze w tym roku miasto będzie mogło sięgnąć po środki z Unii Europejskiej, które ma zagwarantowane w ramach projektu „Zielonej mobilności”. Same prace w terenie powinny zostać zrealizowane pomiędzy 2019 a 2021 rokiem.

Przypomnijmy. Wspólnie z PKP PLK miasto w centrum i w Gołonogu planuje stworzenie zintegrowanych centrów komunikacyjnych złożonych z przystanków autobusowych, parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów, a także zupełnie nowych węzłów komunikacyjnych. Dodatkowo, zaprojektowane zostaną tunele drogowe łączące przedzielone dziś torami części miasta. Z kolei inwestycja projektowana wspólnie z Tramwajami Śląskimi, poza generalną przebudową linii tramwajowej biegnącej przez miasto, zakłada również stworzenie głównej miejskiej arterii rowerowej, 3 zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych oraz przebudowę przynajmniej 2 skrzyżowań.

Jak podkreśla wiceprezydent Bazylak, realizacja „tramwajowego” projektu pozwoli wyeliminować trwający od 40 lat wyścig tramwaju z autobusem i uczynić z tramwaju główny środek komunikacji publicznej w śródmieściu Dąbrowy Górniczej.

– Mało kto zdaje sobie sprawę, że w samym tylko śródmieściu ponad 77 tysięcy mieszkańców miasta do najbliższego przystanku komunikacji publicznej ma nie więcej niż 400 metrów. Ta liczba to niemal 65% wszystkich mieszkańców Dąbrowy Górniczej – podsumowuje Marcin Bazylak.

Bartosz Matylewicz

Czytaj więcej

Biznes

Finansowy dopalacz dla przyszłych przedsiębiorców. Warto zainteresować się tymi programami

Nieruchomości

Wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

Nieruchomości

Wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

Wiadomości

Otworzyliśmy łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego