Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
27 września 2021

Pora na kolejną odsłonę komunikacyjnej rewolucji w Dąbrowie Górniczej

Drukuj

Przed mieszkańcami Dąbrowy Górniczej kolejna odsłona trwającej w mieście komunikacyjnej rewolucji. Tym razem przebudowywana będzie główna komunikacyjna oś miasta, którą kursują tramwaje.

Podpisanie umowy. Od lewej: Damian Rutkowski, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej; Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej; Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich i Wiesław Nowak, prezes ZUE

W poniedziałek 27 września podpisana została umowa z generalnym wykonawcą przebudowy ul. Piłsudskiego i części ul. Królowej Jadwigi. Odcinek między aleją Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka za niemal 62 mln zł netto przebuduje ZUE SA z Krakowa, a więc firma, która od 30 lat specjalizuje się w budowie infrastruktury miejskiej. szynowej i kolejowej.

Nowe drogi rowerowe i rondo turbinowe przy skrzyżowaniu z ul. Morcinka

– Warto podkreślić, że to będzie wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich. Środki, które przekażemy z budżetu miasta mają sprawić, że to będzie projekt kompleksowy, zapewniający łatwy dostęp do tramwajów i do przesiadki na autobus, a także dający możliwość przyjaznego i sprawnego poruszania się przez miasto pieszym i rowerzystom – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych, drogi dla rowerów oraz zieleńców, budowa przystanków autobusowych, przebudowa przejścia podziemnego na Redenie i likwidacja przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum.

Dwa przystanki po przebudowie będą miały charakter zintegrowanych

Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich: – Myślę, że przebudowane wcześniej torowisko na ulicy Kasprzaka jest dobrym przykładem podnoszenia jakości komunikacji tramwajowej. Teraz pora na kolejny odcinek w stronę centrum miasta. Chcemy, by po modernizacji torowisk w Dąbrowie Górniczej na liniach pojawiły się nowe niskopodłogowe tramwaje.

Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma ok. 2,6 km długości. Torowisko zostanie wykonane w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań.

Przebudowanych zostanie 10 peronów przystankowych. Wyróżnikiem inwestycji będą zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż: w tych lokalizacjach autobusy zjeżdżać będą z wewnętrznych pasów jezdni na torowisko.

Zgodnie z umową prace między aleją Róż i ul. Kasprzaka mają potrwać do końca 2022 roku.

Powyższa inwestycją jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze drugi przetarg dotyczący Dąbrowy Górniczej: przebudowa odcinka od alei Róż do pętli przy dawnej kopalni Paryż.

13

Czytaj więcej

Biznes

„Lokal na start” czeka do końca miesiąca

Wiadomości

Zgłoś się do akcji Zagłębie za pół ceny!

Komunikaty

Obwieszczenie

Rekreacja

MKS zaczyna odkrywać karty