Dostępne skróty klawiszowe:
– Do zabetonowania płyty użyliśmy 105 m sześć. betonu – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty. I dodaje, że w następnym tygodniu płyta zostanie zabezpieczona kolejną warstwą żywicy, później zaś można będzie przygotować zasypkę pod tory.
Wylanie górnej płyty wiaduktu na torze nr 2 oznacza, że w tej chwili gotowa jest jedna czwarta nowego obiektu. Budowa drugiej części ma się rozpocząć w kwietniu, gdy prace przeniosą się na tor nr 1. Z kolei na sierpień planowane jest przeniesienie prac pod wiadukt, gdzie również wylewana będzie betonowa płyta. Zgodnie z planem bezpieczną przeprawę pod wiaduktem – pieszo, na rowerach i samochodami – mieszkańcy zyskają na koniec roku.
Zabetonowanie płyty na pierwszej nitce wiaduktu to nie jedyny dobrze widoczny postęp prac przy budowie nowego układu drogowo-torowego przy stacji w Gołonogu.
W nowym układzie torowym na stacji powstaną dwa zewnętrze perony: peron nr 2 przy budynku dworca oraz peron nr 1 od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.
– 200-metrowy peron przy torze nr 2 jest już gotowy na długości 100 m, przystępujemy już do prac na kolejnych 60 metrach. Pozostała część powstanie później, bo obecnie blokuje nam ją by pass, czyli tymczasowy przejazd przez tory – wyjaśnia Maciej Woźniak.
Postępują prace także przy budowie przejścia podziemnego od strony dworca i pod rozebranym torem nr 2. W kwietniu, gdy ruch pociągów zostanie przełożony na tor nr 2, budowa przejścia przeniesie się pod tor nr 1.
Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przy obu skrzyżowaniach obecnie trwają prace związane z budową kanalizacji. W kolejnych tygodniach planowane jest przywrócenie ruchu na zamkniętym obecnie odcinku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wtedy też – z powodu budowy ronda – planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.
Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.