Dostępne skróty klawiszowe:
W poniedziałek w nocy ruch pociągów został przełożony z toru nr 1 na nowo ułożony tor nr 2. W efekcie pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się teraz na nowym peronie nr 2, który powstał przy budynku dworca.
Równie widoczne, jak nowy peron, są budowane przejście dla pieszych pod torami i szyb windowy obok. W wejściu przy peronie lada moment rozpocznie się wylewka schodów, potem budowa będzie kontynuowana po stronie ul. Parkowej.
– Teraz rozpoczynamy drugi etap prac, która potrwa do końca 2022 roku – zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.
Zakres zaplanowanych na ten czas prac – poza wspomnianym przejściem dla pieszych pod torami – obejmie m.in. budowę peronu nr 1 od strony ulicy Parkowej i ułożenie na nowo toru nr 1. – Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej – dodaje Maciej Nowak.
Co najważniejsze, przełożenie ruchu pociągów umożliwi kontynuację budowy wiaduktu, pod którym na koniec 2022 roku będą się poruszać piesi, rowerzyści i kierowcy.
Budowie nowego układu torowego towarzyszy budowa nowego układu drogowego. Od strony przebudowywanej właśnie alei Zagłębia Dąbrowskiego widać już zarys ronda, które w pierwszej połowie kwietnia powstało na docelowej głębokości, czyli 1,5 m niżej niż obecny poziom jezdni.
Drugie rondo powstaje po drugiej stronie torów, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Projekt przewiduje także budowę nowych chodników i drogi rowerowej.
Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.