Dostępne skróty klawiszowe:
Wyłączenie sygnalizacji świetlnej i ustawienie na skrzyżowaniu minironda ma związek z poszerzeniem placu budowy o przyległe do skrzyżowania fragmenty al. Piłsudskiego: po obu stronach wkrótce rozpocznie się budowa kanalizacji deszczowej.
– Wszystkie kierunki ruchu na skrzyżowaniu zostały utrzymane. Podobnie będzie, gdy budowa kanalizacji obejmie samo skrzyżowanie. Wtedy zmieniać się będą jedynie pasy, którymi kierowcy jadący ulicą Tysiąclecia [od strony WORD-u] będą wjeżdżać na skrzyżowanie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński.
W efekcie wprowadzonych w środę zmian ruch w obu kierunkach – między rondem Budowniczych Huty Katowice a Komendą Miejską Policji – odbywa się po jezdni w kierunku centrum. Wyłączona na tym odcinku jezdnia w kierunku huty jest natomiast w przebudowie.
We wrześniu planowane jest przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię w kierunku huty. Wtedy też rozpocznie się modernizacja jezdni w kierunku centrum.
Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.
Rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowy na Mahnattanie i przy al. Róż, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania – tutaj przeczytacie szczegółowe informacje o efektach prowadzonej obecnie przebudowy torowiska i układu drogowego od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy al. Róż.