Dostępne skróty klawiszowe:
Obietnica ma związek z wnioskiem miasta do BGK o zmianę zakresu inwestycji. Dwukrotnie ogłaszaliśmy bowiem przetargi na zaprojektowanie i budowę łącznika oraz przebudowę części aleja Zagłębia Dąbrowskiego (od ulicy Tysiąclecia do ulicy Wybickiego). Niestety, najniższe oferty opiewały na 42 i 49 mln zł, więc postępowania zostały unieważnione.
W tej sytuacji wystąpiliśmy do BGK o możliwość wydatkowania 20 mln zł z Polskiego Ładu na realizację inwestycji w zakresie ograniczonym tylko do budowy łącznika ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. W poniedziałek otrzymaliśmy pozytywną decyzję na nasz wniosek. To otwiera drogę do ogłoszenia kolejnego przetargu.
Budowa łącznika ul. Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego oznaczać będzie częściową przebudowę już istniejącego ronda przy ul. Konopnickiej oraz budowę w pobliżu kolejnego ronda [rysunek poniżej], skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów.
– Dzięki przedłużeniu ul. Kolejowej do ul. Sobieskiego stworzyliśmy alternatywę dla przejazdu przez śródmieście. Ta alternatywa będzie miała całkowite uzasadnienie właśnie dzięki budowie łącznika ul. Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego, bo obecnie ulice Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego nie są przygotowane na obsługę takiego ruchu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Nowa droga po nasypie połączy się z istniejącym wiaduktem w ciągu ul. Granicznej. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący wzdłuż nowej „obwodnicy”, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa.
Na nowej drodze ma zostać wydzielony pas do lewoskrętu w kierunku ulicy Łączącej. Jednocześnie planuje się wyznaczenie pasa włączeniowego ułatwiającego włączenie się do ruchu od ulicy Łączącej (z wiaduktu) w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego.