Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
19 listopada 2021

Model biznesowy wybrany. „Nieźle pogięte” zwycięstwo

Drukuj

W czwartek poznaliśmy laureatów drugiej edycji konkursu „Model biznesowy dla Dąbrowy”. W oczach jury i publiczności najlepiej wypadł producent unikatowych mebli i akcesoriów dekoracyjnych.

Spośród pięciu finalistów najlepszy okazał się Igor Woźnica. Pod marką „Nieźle pogięte” produkuje meble oraz akcesoria dekoracyjne, zgodne z obecnymi trendami w europejskim designie. Kwietniki, stoły, stoliki i konsole wychodzące spod jego ręki sam określa jako loftowe i industrialne.

– Robione przez mnie meble to odpowiedź na masowe produkty, które często nie są najlepszej jakości i przy tym nie są tanie. Indywidualna oferta, dopasowana do oczekiwań klientów wcale nie musi być bardzo droga. Moje meble są w porównywalnych, a niekiedy nawet niższych cenach niż te z sieciowych salonów. Oferuję materiały wysokiej jakości, a każdy produkt, pod względem koloru czy wymiaru, mogę wykonać na zamówienie. Działam od niedawna i na tym początkowym etapie bardzo mocno wspiera mnie żona – opowiada Igor Woźnica.

Za zajęcie pierwszego miejsca otrzyma 15 tys. zł, trafi do niego też nagroda publiczności, w wysokości 5 tys. zł. Na co je przeznaczy?

– Chciałbym wyjść z garażu rodziców, w którym urządziłem warsztat i rozwinąć go. Chcę rozszerzać asortyment, a także rozbudować stronę www i sklep internetowy – zapowiada.

Anna Pławecka, która zajęła II miejsce i otrzyma 10 tys. zł, zaproponowała coś dla koneserów win z Półwyspu Apenińskiego.

– W regionie widać wyraźny deficyt ofert dla osób lubiących dobre wino, zarówno jeśli chodzi o sklepy, jak i lokale serwujące trunki. Chcąc je kupić czy napić się, trzeba wybrać się gdzieś dalej. Chciałabym otworzyć sklep i winebar dla smakoszy wina, zaoferować również produkty sprowadzane prosto z włoskich winnic. Taki biznes można rozwinąć o szkolenia na temat win, degustacje czy organizację wycieczek do regionów słynących z winnic – opisywała swoją biznesową koncepcję.

Szymon Skubiszewski uplasował się na III miejscu, za które dostanie 5 tys. zł. Jego klientami są miłośnicy dwóch kółek.

– Z moim wspólnikiem Tomaszem prowadzimy serwis rowerowy. W naszym biznesie chodzi o to, że dbamy o rowery klientów, a nie tylko je naprawiamy. Zadowolony klient to taki, który czerpie przyjemność z jazdy i może jeździć bezpiecznie. Oprócz przeglądów czy napraw można do nas zwrócić się po radę w sprawie konserwacji czy ulepszania sprzętu. Oferujemy też przechowalnię rowerów – mówił.

W finale znalazła się też Karolina Grudniak, działająca pod nazwą Milousio.

– Razem z dwiema siostrami wykonujemy jedwabne dodatki do włosów – gumki, szarfy i otoczki do koków. Pomysł na taki biznes wziął się z coraz większego zainteresowania klientów pielęgnacją włosów i używaniem produktów wysokiej jakości – mówiła.

O względy jury i widowni walczył również Bartosz Dróżdż, prowadzący firmę Mevis.

– Zajmuję się wynajmem specjalistycznego sprzętu, m.in. detektorów gazu i aparatów oddechowych, wykorzystywanych przy pracach w miejscach niebezpiecznych. Z moich usług korzystają firmy, ale też klienci indywidualni. Jeżeli ktoś doraźnie potrzebuje takich urządzeń, nie opłaca mu się inwestować w to wyposażenie, bo jest dość drogie. Wówczas może skorzystać z mojej oferty. W przyszłości chciałbym szerzej zająć się doradztwem technicznym i otworzyć centrum szkoleniowe – opowiadał o swojej działalności.

Finaliści wystąpili podczas gali w Pałacu Kultury Zagłębia. Każdy z nich przedstawił prezentację na temat swojego biznesu, później odpowiadał na pytania jurorów i publiczności. Wszyscy uczestnicy finału otrzymali nagrody od sponsorów i partnerów konkursu, m.in. szkolenia językowe i wsparcie marketingowe.

– Wszystkie pomysły były bardzo ciekawe i życzę, żeby wasze przedsięwzięcia zakończyły się sukcesem. U wszystkich widać wielką pasję i determinację w dążeniu do celu, do realizacji marzeń i biznesowych planów. Liczę, że nagrody będą dodatkową motywacją, żeby to dalej robić – podsumował Marcin Bazylak, prezydent miasta, przewodniczący jury.



W trakcie gali wystąpił także Jakub August, współwłaściciel firmy Tenka, zajmujący się wdrażaniem innowacji i zarządzaniem procesami projektowymi. Pod hasłem „Ekipa – czyli dlaczego nie da się stworzyć biznesu samemu?” opowiedział o roli współpracy i budowaniu sieci kontaktów w działalności gospodarczej.

Przedstawiciele Dąbrowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości opowiedzieli też o swoich doświadczeniach z wchodzeniem w biznes i rozwijaniem go.

Konkurs to propozycja dla tych, którzy mają dobrze przemyślany pomysł na biznes i zaplanowane działania, jak wprowadzić go w życie. Jego celem jest rozwój przedsiębiorczości w mieście. Zgłaszać mogli się ci, którzy myślą o rozkręceniu działalności gospodarczej, a także osoby które prowadzą ją nie dłużej niż 5 lat. Chodzi w nim o wyłonienie oryginalnego, najbardziej innowacyjnego, spójnego merytorycznie oraz finansowo przedsięwzięcia biznesowego, które będzie realizowane w Dąbrowie Górniczej. Pula nagród w konkursie wyniosła 63 tys. zł.

W pierwszej fazie, do której zgłosiło się 13 osób, należało przedstawić swój model biznesowy i przejść szkolenie online. Przed tym do dyspozycji były bezpłatne porady i konsultacje w Dąbrowskim Inkubatorze Przedsiębiorczości. Zakwalifikowanych do drugiego etapu czekały warsztat z prezentacji.

Głównym organizatorem konkursu było miasto Dąbrowa Górnicza, a partnerami i sponsorami Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., PKO Bank Polski S.A., Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, agencja reklamowa MOM STUDIO Sp. z o.o., Centrum Kempingowe ALL FOR CAMP, JACO.PRO – broker nowych technologii i marketingu, Active Point, British School – Ogólnopolska Szkoła Językowa, Nemo – Wodny Świat Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o., UX WEB – agencja interaktywna i reklamowa, English Club – Klub Językowy, Loud & Proud. W jury zasiedli m.in. przedstawiciele KSSE S.A., banku PKO, Zagłębiowskiej Izby Gospodarczej, a także reprezentanci instytucji wspierających biznes.

30

Wszyscy, którzy mają firmę w Dąbrowie Górniczej krócej niż 5 lat albo zastanawiają się nad otwarciem działalności, powinni zainteresować się Pakietem Młodego Przedsiębiorcy. To program scalający wszystkie dostępne w mieście formy wsparcia dla początkujących przedsiębiorców. Więcej informacji na stronie pmp.dabrowa-gornicza.com

Aktualności dla osób prowadzących działalność gospodarczą w mieście, dotyczące m.in. uzyskania wsparcia, a także informacje dla inwestorów zainteresowanych pozyskaniem nowych terenów do prowadzenie biznesowych przedsięwzięć, na stronie dabrowa-gornicza.com

PK
fot. Bartosz Kowal

Czytaj więcej

Wiadomości

CH Pogoria będzie jeszcze większa! Rozbudowa galerii na 16. urodziny

Nieruchomości

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży

Biznes

DIP w listopadzie czeka na przedsiębiorczych

Wiadomości

Centrum logistyczne zamiast Expo Silesia