Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
20 grudnia 2021

Na stacji w Gołonogu sporo się dzieje. Wykopy pod nowy wiadukt, peron i przejście pod torami

Drukuj

Niespełna miesiąc po zamknięciu starego przejazdu drogowo-kolejowego w Gołonogu wiele się na placu budowy wydarzyło.

Prace przy budowie nowego układu drogowo-torowego w Gołonogu rozpoczęły się na początku wrześniu od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Ekipy budowlane rozpoczęły też przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory.

Widać wykop pod nowe przejście pod torami

24 listopada stary przejazd został zamknięty. W tym miejscu powstanie bowiem wiadukt kolejowy, pod którym mieszkańcy – pieszo, na rowerach i samochodami – zyskają bezpieczną przeprawę na drugą stronę. Tym samym konieczność wystawania przed szlabanami stanie się wspomnieniem.

– W miejscu starego przejazdu wykonaliśmy już wykop i platformę pod palowanie – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak Mosty. To oznacza, że w kolejnym etapie wiercone będą pale CFA pod konstrukcję wspomnianego wiaduktu.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w kwietniu ekipy budowlane przeniosą się na drugą część starego przejazdu i tor w kierunku Sosnowca.

2021.12.18 DG - Gołonóg. Budowa centrum przesiadkowego "DG - Gołonóg". FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

Po zamknięciu przejazdu na długości około 700 m rozebrany został tor  w kierunku Ząbkowic. W jego śladzie, przy budynku dworca, widać już sporej wielkości wykop. To element przejścia podziemnego pod torami. – Rozpoczęliśmy także wykop i ławę fundamentową pod peron nr 2 – mówi Maciej Woźniak.

2021.12.18 DG - Gołonóg. Budowa centrum przesiadkowego "DG - Gołonóg". FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

W nowym układzie na stacji Gołonóg powstaną dwa zewnętrze perony: wspomniany peron nr 2 przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod dwa nowe tory kolei metropolitalnej.

Po obu stronach torów powstaną ronda

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej.

Termin zakończenia wszystkich prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca w Gołonogu, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie.

– Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – przypomina Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Prezydent podkreśla, że miasto nadal będzie zabiegać, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. – Jesteśmy gotowi – tak jak w przypadku centrum – wynająć powierzchnie biurowe na przebudowanym dworcu – dodaje Marcin Bazylak.

Czytaj więcej

Wiadomości

Wesołych Świąt!

Wiadomości

Urząd Miejski nieczynny w wigilię

Strona główna

Krawiectwo przez zabawę

Wiadomości

Ewa Fudali-Bondel nowym zastępcą prezydenta Dąbrowy Górniczej