Dostępne skróty klawiszowe:
Zlokalizowany przy przejeździe kolejowym niewielki most powstał w latach 70. XX wieku. Obecnie, z powodu uszkodzenia skrajnych dźwigarów, nośność obiektu została ograniczona do 12 t. Dodatkowo, w celu zmniejszenia obciążeń, ograniczono szerokość jezdni.
Obok znajdują się dwie kładki dla pieszych, również przeznaczone do rozbiórki. Docelowo ruch pieszych oraz rowerzystów będzie odbywał się po nowym moście. Natomiast po zamknięciu mostku czynna jeszcze kładka tymczasowo będzie służyć pieszym.
– Na godz. 5 rano 11 kwietnia zaplanowaliśmy zamknięcie przejazdu przez mostek nad Rakówką, a 19 kwietnia rozpocznie się jego rozbiórka. Zgodnie z umową, nowy most ma powstać do końca czerwca tego roku – zapowiada Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.
Wartą ponad 2 mln zł inwestycję w systemie „zaprojektuj i wybuduj” miasto zleciło spółce MZUM.Pl.
Zamknięcie mostku oznacza konieczność wytyczenia objazdu. Z tego powodu od początku tygodnia trwał remont nawierzchni na ulicach Wiosennej i Rodzinnej, przez które zostanie wytyczony objazd do ul. Strzemieszyckiej. Z objazdu będą korzystać także autobusy komunikacji miejskiej.
Wspomniany objazd zostanie wytyczony ulicami: Narutowicza, Orkana, Łuszczaka, Szałasowizna, Wiosenną, Rodzinną i Rudną.
Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, przypomina, że przy ul. Strzemieszyckiej trwa budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Pozyskiwany przy tej okazji destrukt asfaltowy zostanie wykorzystany na naprawę nawierzchni dróg w Strzemieszycach. – Zgodnie z wnioskiem mieszkańców, przeprowadzimy takie prace przy ul. Stacyjnej, Akacjowej i bocznej Strzemieszyckiej – zapowiada wiceprezydent.