Dostępne skróty klawiszowe:
Rozebrana w kwietniu stara konstrukcja z końca lat 70. XX wieku – ze względu na uszkodzenia dźwigarów – miała ograniczoną nośność do 12 t. Dodatkowo, w celu zmniejszenia obciążeń, ograniczono również szerokość jej jezdni. Wraz z zaplanowanym na poniedziałek otwarciem nowego mostu, wspomniane utrudnienia odejdą w zapomnienie.
Na zaprojektowanym i wybudowanym za ponad 2 mln zł nowym obiekcie piesi będą mieć do dyspozycji szeroki na 2,2 m chodnik po jednej stronie mostu oraz szerszy (3,5 m) ciąg pieszo rowerowy po drugiej stronie. Samochodom osobowym i autobusom swobodny przejazd zapewni szeroka na 7,5 m jezdnia.
Wraz z otwarciem nowego obiektu rację bytu straci tymczasowa kładka dla pieszych, która zostanie rozebrana.
– Na razie na moście została ułożona jedynie pierwsza warstwa nawierzchni. Położenie warstwy ścieralnej planowane jest w późniejszym terminie, wraz z jej układaniem na ul. Strzemieszyckiej, gdzie trwa budowa kanalizacji – wyjaśnia Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.
Warta 17,2 mln zł budowa kanalizacji na 850-metrowym odcinku ul. Strzemieszyckiej – od skrzyżowania z ul. Puszkina do Skrzyżowania z ul. Szklanych Domów – rozpoczęła się w październiku zeszłego roku i planowana była na 12 miesięcy.
Kanalizacja jest już gotowa na odcinku między ul. Puszkina a Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 5. Tutaj jezdnia została już odbudowana i zyskała pierwszą warstwę nawierzchni. Wzdłuż pierwszego odcinka (zdjęcie poniżej) trwa budowa chodnika i drogi rowerowej.
Budowa nowego mostu i zamknięcia przejazdu sprawiły, że w kwietniu zmieniła się trasa linii autobusowych nr 49, 84, 634, 984 i 903N. Od 1 sierpnia – wraz z otwarciem mostu nad Rakówką – linie 84, 984 i 903N wracają na trasę ulicami Składową i Puszkina. Do ich obsługi włączone zostaną więc przystanki Strzemieszyce Cegielnia i Strzemieszyce Strem. Poza obsługą linii 84 i 984 pozostanie przystanek Strzemieszyce Stacja Paliw.
Na zmienionej w kwietniu trasie nadal będą natomiast kursować linie 49 i 634.