Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
21 października 2022

Otwieramy przebudowaną jezdnię. Kolejny etap prac w alei Piłsudskiego

Drukuj

24 października otworzymy przebudowaną jezdnię w kierunku huty. W tym samym momencie do przebudowy zamknięta zostanie droga w kierunku centrum między ul. Kasprzaka a Komendą Miejską Policji.

Na przebudowaną ponadkilometrową jezdnię między Komendą Miejską Policji a ul. Kasprzaka ruch w obu kierunkach zostanie skierowany około południa. Od strony centrum wjazd umiejscowiono łącznikiem za komendą. Od strony Gołonoga kierowcy wjadą ze skrzyżowania z ul. Kasprzaka.

Jak podkreślają wykonawcy prac, kierowcy wjadą na drogę, której otoczenie wciąż pozostaje placem budowy. Dzięki temu jednak można będzie przyspieszyć prace przy przebudowie drugiej jezdni.

– Na przebudowanej jezdni na razie została ułożona tylko warstwa wiążąca asfaltu. Ostatnia warstwa ścieralna pojawi się wraz z końcem wszystkich prac – mówi Krzysztof  Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Dwukierunkowy ruch nadal będzie uławiać tymczasowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Tysiąclecia, które w tym samym kształcie zostanie w poniedziałek przeniesione na przebudowaną jezdnię. Tak jak do tej pory w tym miejscu obsługiwane będą wszystkie kierunki jazdy.

Zawężenia uspokoją ruch i zwiększą bezpieczeństwo pieszych

Otwierany odcinek został kompletnie przebudowany, zyskując m.in. nową kanalizację deszczową, podbudowę i okablowanie pod nowe słupy oświetleniowe. Zmieniła się także geometria jezdni: pasy mają po 3,25 m zamiast 3,5 m. To jeden z elementów uspokajania ruchu.

Miejscami jezdnia została zwężona z trzech do dwóch pasów. To także uspokoi ruch i zwiększy bezpieczeństwo pieszych. Tak stało się m.in. przy nowym rondzie turbinowym na skrzyżowaniu z ul. Morcinka i Leśną, przy powstającym zintegrowanym przystanku autobus-tramwaj na Manhattanie i przystanku tramwajowym w rejonie ul. III Powstania Śląskiego.

Wspomniane rondo turbinowe jest już prawie gotowe. Do czasu przebudowy drugiej jezdni nie zostanie na nim jeszcze wprowadzony ruch okrężny. Podczas przebudowy drogi do centrum skrzyżowanie ułatwi wjazd i wyjazd z ul. Morcinka.

W budowie wciąż są droga rowerowa, chodnik (90 proc. jest już gotowa), prace trwają także przy skrzyżowaniu z ul. Leśną, które pozostanie jeszcze zamknięte. W końcowym etapie – w miejscu zlikwidowanego przejście podziemnego przy ul. III Powstania Śląskiego – powstanie wjazd i wyjazd na osiedle.

Po zakończeniu przebudowy drugiej jezdni mieszkańcom zostaną udostępnione także nowe miejsca postojowe. Na zewnętrznym pasie w rejonie ul. III Powstania Śląskiego – między przejściem dla pieszych a zasypanym przejściem podziemnym – będzie ich około 20. Taka sama liczba powstanie po drugiej stronie ulicy.

Mieszkańcy zapewne zwrócą uwagę na gotową już pochylnię (zdjęcie poniżej), którą będzie można wjechać z wózkiem na zintegrowany przystanek. Pochylnia posłuży także osobom z niepełnosprawnościami.

Podobna konstrukcja powstaje już także przy jezdni w kierunku centrum. Natomiast jednym z ostatnich elementów przebudowy przejścia będzie budowa pochylni rowerowej od strony Manhattanu.

W listopadzie planowane jest otwarcie kolejnego odcinka po przebudowie: między alejami a ul. Graniczną.

Przebudowa al. Piłsudskiego jest częścią inwestycji, która zmieni główną oś komunikacyjną Dąbrowy Górniczej. Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich obejmuje m.in. modernizację torów i trakcji elektrycznej, remont ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego, chodników i budowę dróg rowerowych. W efekcie przedsięwzięcia, część skrzyżowań będzie przebudowana na ronda, skorygowana zostanie lokalizacja przystanków, a niektóre z nich będą wspólne dla tramwajów i autobusów.

Czytaj więcej

Strona główna

Mistrzyni widząca inaczej

Strona główna

Park handlowy S1 w budowie

Kultura

Dąbrowianin Roku. Statuetka dla miłośnika lokalnej historii

Biznes

Znamy finalistów „Twojego Modelu Biznesowego”