Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
25 kwietnia 2022

Pasażerowie korzystają już z nowego peronu na stacji w Gołonogu

Drukuj

Zakończył się pierwszy etap prac przy budowie nowego układu torowego przy stacji w Gołonogu. Dla pasażerów oznacza to możliwość korzystania z nowego peronu.

W poniedziałek w nocy ruch pociągów został przełożony z toru nr 1 na nowo ułożony tor nr 2. W efekcie pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się teraz na nowym peronie nr 2, który powstał przy budynku dworca.

Równie widoczne, jak nowy peron, są budowane przejście dla pieszych pod torami i szyb windowy obok. W wejściu przy peronie lada moment rozpocznie się wylewka schodów, potem budowa będzie kontynuowana po stronie ul. Parkowej.

– Teraz rozpoczynamy drugi etap prac, która potrwa do końca 2022 roku – zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.

Zakres zaplanowanych na ten czas prac – poza wspomnianym przejściem dla pieszych pod torami – obejmie m.in. budowę peronu nr 1 od strony ulicy Parkowej i ułożenie na nowo toru nr 1. – Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej – dodaje Maciej Nowak.

Co najważniejsze, przełożenie ruchu pociągów umożliwi kontynuację budowy wiaduktu, pod którym na koniec 2022 roku będą się poruszać piesi, rowerzyści i kierowcy.

Dwa ronda po obu stronach torów

Budowie nowego układu torowego towarzyszy budowa nowego układu drogowego. Od strony przebudowywanej właśnie alei Zagłębia Dąbrowskiego widać już zarys ronda, które w pierwszej połowie kwietnia powstało na docelowej głębokości, czyli 1,5 m niżej niż obecny poziom jezdni.

Drugie rondo powstaje po drugiej stronie torów, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Projekt przewiduje także budowę nowych chodników i drogi rowerowej.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.

Czytaj więcej

Wiadomości

Tak wygląda przedszkole pod lasem

Wiadomości

Trasa S1 w Dąbrowie Górniczej już bez zwężeń

Wiadomości

Budżet na 2025 rok zapewni Dąbrowie Górniczej rozwój i bezpieczeństwo

Wiadomości

Urząd Miejski nieczynny w wigilię