Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
20 listopada 2024

Początek przebudowy DW790

Drukuj

18 listopada rozpoczęła się przebudowy drogi wojewódzkiej nr 790 w Dąbrowie Górniczej. W pierwszym etapie prace objęły półkilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy.

Na przebudowę 3,5-kilometrowego odcinka DW790 miasto pozyskało 30 mln zł dofinansowania. Prace zostaną podzielone na trzy etapy:

  1. Od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy

  2. Od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie

  3. Od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy

W pierwszym etapie, który rozpoczął się 18 listopada, na przebudowywanym odcinku wprowadzony został ruch wahadłowy. Dzień później drogowcy przystąpili do frezowania nawierzchni. Jednocześnie tymczasowa sygnalizacja świetlna została tak przeprogramowany, żeby w porach popołudniowego szczytu priorytetem był przejazd w kierunku gminy Łazy, w godzinach porannych będą go natomiast mieć jadący w kierunku centrum Dąbrowy Górniczej. Na miejscu są również osoby upoważnione do kierowania ruchem, które będą nim kierować w godzinach szczytu i zwiększonego natężenia ruchu.

W podobny sposób jak w pierwszym etapie prace będą prowadzone w drugim etapie.

W trzecim etapie, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki.

– W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.

Prace, zlecone przez miasto firmie Drogopol, mają się zakończyć w listopadzie 2025.

 

Czytaj więcej

Strona główna

Radni zdecydowali o utrzymaniu preferencyjnych stawek podatku od nieruchomości

Wiadomości

Fabryka Pełna Życia z unijnym dofinasowaniem do drugiego etapu

Wiadomości

Dołączyliśmy do kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”

Wiadomości

Pociągiem z Ząbkowic do grodu Kraka