Dostępne skróty klawiszowe:
Na przebudowę 3,5-kilometrowego odcinka DW790 miasto pozyskało 30 mln zł dofinansowania. Prace zostaną podzielone na trzy etapy:
Od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy
Od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie
Od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy
W pierwszym etapie, który rozpoczął się 18 listopada, na przebudowywanym odcinku wprowadzony został ruch wahadłowy. Dzień później drogowcy przystąpili do frezowania nawierzchni. Jednocześnie tymczasowa sygnalizacja świetlna została tak przeprogramowany, żeby w porach popołudniowego szczytu priorytetem był przejazd w kierunku gminy Łazy, w godzinach porannych będą go natomiast mieć jadący w kierunku centrum Dąbrowy Górniczej. Na miejscu są również osoby upoważnione do kierowania ruchem, które będą nim kierować w godzinach szczytu i zwiększonego natężenia ruchu.
W podobny sposób jak w pierwszym etapie prace będą prowadzone w drugim etapie.
W trzecim etapie, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki.
– W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.
Prace, zlecone przez miasto firmie Drogopol, mają się zakończyć w listopadzie 2025.