Dostępne skróty klawiszowe:
Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę, który zmodernizuje torowisko na ul. Kasprzaka. Prace potrwają 15 miesięcy.
Inwestycję, wartą prawie 63 mln zł, zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. Oprócz przebudowy torowiska, zadanie obejmuje także remont pętli, wykonanie przejazdów torowo-drogowych i przejść dla pieszych.
Wkrótce w tym rejonie ruszy też inne przedsięwzięcie. Na zlecenie miasta, w ciągu ul. Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) powstanie droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy. Zakończenie prac zaplanowane jest na lipiec 2019 roku.
Modernizacja torów wzdłuż ul. Kasprzaka i wykonanie drogi rowerowej to kolejne elementy zmian układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej. Kluczowymi częściami nowego systemu, tworzonego przez miasto, Tramwaje Śląskie i PKP, będą przebudowane rejony dworców w centrum oraz w Gołonogu, a także ulokowane przy nich centra przesiadkowe. Zmieni się układ drogowy, powstaną m.in. tunele pod torami oraz łączniki i przedłużenia istniejących ulic. Przykładem jest oddane do użytku pod koniec ubiegłego roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego.
Niedawno zakończył się remont jezdni ul. Kasprzaka, na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice (ul. Piłsudskiego) a ul. Młodych. Oprócz wymiany podbudowy i położenia nawierzchni, zwężono także jezdnie w dwóch miejscach – przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów w rejonie Biedronki. Takie rozwiązania, poprawiające bezpieczeństwo, sugerowali mieszkańcy. Często zwracali uwagę, że wielu kierowców przekracza dozwoloną prędkość, przez co dochodziło m.in. do potrąceń pieszych.