Dostępne skróty klawiszowe:
Prace rozpoczęły się 3 marca. Obejmują też drogę wewnętrzną wzdłuż domów. Roboty prowadzone są na 800-metrowy odcinku od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do pierwszych łącznic z trasą S1. Modernizację dalszego fragmentu uwzględniono na przyszły rok. Remont dotyczy jezdni południowej (od strony lasu), która po zakończeniu prac stanie się drogą dwukierunkową. Druga jezdnia zostanie na stałe wyłączona z ruchu. Prace zaplanowano na ok. miesiąc.
Zakres modernizacji obejmuje: frezowanie nawierzchni, regulacja wpustów deszczowych, wyprofilowanie wlotów skrzyżowań z łącznicami S1 oraz ul. Młodych i Tysiąclecia, wykonanie regulujących profile skrzyżowań wysp zieleni, ułożenie nowych warstw nawierzchni.
Warto wiedzieć, że docelowo ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni.
Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.
Jezdnia północna, znajdująca się bliżej zabudowań, zostanie na stałe wyłączona z użytkowania. Docelowo przeznaczenie tego terenu pod nowe funkcje będzie konsultowane z mieszkańcami. Pod uwagę brane jest przeznaczenie części drogi na miejsca do parkowania dla osób odwiedzających pobliski park, jak i dla użytkowników ogródków działkowych. Dodatkowo teren będzie brany pod uwagę przy planowaniu budowy gromadzących deszczówkę zbiorników retencyjnych.