Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
12 marca 2025

Ulica Podlesie mocno się zmienia

Drukuj

Trwa modernizacja odcinka ul. Podlesie. Po jej zakończeniu sfatygowana droga zyska porządną nawierzchnię. Druga ważna zmiana będzie taka, że czteropasmowa dotąd jezdnia zmniejszy się o połowę.

Prace rozpoczęły się 3 marca. Obejmują też drogę wewnętrzną wzdłuż domów. Roboty prowadzone są na 800-metrowy odcinku od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do pierwszych łącznic z trasą S1. Modernizację dalszego fragmentu uwzględniono na przyszły rok. Remont dotyczy jezdni południowej (od strony lasu), która po zakończeniu prac stanie się drogą dwukierunkową. Druga jezdnia zostanie na stałe wyłączona z ruchu. Prace zaplanowano na ok. miesiąc.

Zakres modernizacji obejmuje: frezowanie nawierzchni, regulacja wpustów deszczowych, wyprofilowanie wlotów skrzyżowań z łącznicami S1 oraz ul. Młodych i Tysiąclecia, wykonanie regulujących profile skrzyżowań wysp zieleni, ułożenie nowych warstw nawierzchni.

Kosztowna i niepotrzebna arteria

Warto wiedzieć, że docelowo ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni.

Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.

Co dalej z wyłączoną jezdnią

Jezdnia północna, znajdująca się bliżej zabudowań, zostanie na stałe wyłączona z użytkowania. Docelowo przeznaczenie tego terenu pod nowe funkcje będzie konsultowane z mieszkańcami. Pod uwagę brane jest przeznaczenie części drogi na miejsca do parkowania dla osób odwiedzających pobliski park, jak i dla użytkowników ogródków działkowych. Dodatkowo teren będzie brany pod uwagę przy planowaniu budowy gromadzących deszczówkę zbiorników retencyjnych.

Czytaj więcej

Rekreacja

Konferencja Siła Kobiet! Profilaktyka zaczyna się w głowie, a moc jest w nas

Rekreacja

Dobra gra – zespołowo i indywidualnie

Komunikaty

Ta skoda może być twoja. Zobacz i kup

Wiadomości

Nowy Punkt Obsługi Przedsiębiorcy w Dąbrowie Górniczej – wsparcie dla biznesu!