Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
20 października 2020

W Gołonogu powstaną tunele i ronda

Drukuj

20 października podpisano umowę na przebudowę układu drogowego w rejonie dworca w Gołonogu. Z nowych, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań będzie można korzystać w 2023 roku. 

Wykonawcą inwestycji, której wartość opiewa na 67,5 mln zł, będzie dąbrowska spółka Nowak-Mosty. Zadanie obejmuje budowę: tunelu drogowego pod torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunelu pieszego prowadzącego do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy.  

Plan prezentujący rozwiązania, które zostaną wykonane w ramach inwestycji.

W Gołonogu m.in. zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy. Na drugą stronę torów prowadzić będą tunele podziemne, dzięki czemu ruch będzie płynny, bezpieczniejszy i znikną korki.

– W Dąbrowie Górniczej dokonują się wielkie zmiany. Mają znaczenie nie tylko dla miasta, ale wkomponowują się też w rozwój regionu. Połączyliśmy siły z PKP PLK, które są przychylne tej inwestycji, pozyskaliśmy unijne wsparcie, dzięki pomocy posła Roberta Warwasa i ministra Andrzeja Bittela możemy realizować ten projekt. Wierzę, że oprócz infrastruktury drogowej i kolejowej, wkrótce dołączą też modernizacje budynków dworcowych – mówi Marcin Bazylak, prezydent miasta. 

– O tym projekcie rozmawialiśmy od 3 lat. Wpisuje się w nasze działania dotyczące poprawy jakości podróży dla pasażerów. Z trudem szukaliśmy środków, ale dziś już jesteśmy na zaawansowanym etapie i będziemy przystępować do realizacji zadania. Cieszę się, że w efekcie inwestycji zmieni się nie tylko układ torowy, ale powstanie również bezkolizyjny przejazd pod torami – dodaje Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK S.A. 

Na wagę współpracy przy tym przedsięwzięciu uwagę zwrócił Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Najlepiej smakują owoce, które są zbierane w trudzie. O tych zdobytych łatwo, szybko się zapomina. W Dąbrowie Górniczej mamy do czynienia z modelową inicjatywą, którą możemy wykorzystywać jako dobry przykład. Wypracowana została w dialogu między samorządem, zarządcą infrastruktury, z pomocą posła i z moim niewielkim udziałem. Efekty będą dobre dla wszystkich – poprawi się dostępność do transportu publicznego i bezpieczeństwo. Dzięki temu osiągamy nasz cel, czyli przyciąganie pasażerów do kolei – stwierdził Andrzej Bittel. 

– Jako poseł z Dąbrowy Górniczej od lat zabiegam o sprawy związane z transportem publicznym, które są jednym z moich priorytetów. Dlatego też bardzo mnie cieszy, że wspólnie z prezydentem Marcinem Bazylakiem, Ministerstwem Infrastruktury i zarządem PKP PLK krok po kroku realizujemy zadania, których efektem są kolejowe inwestycje w mieście – podkreśla Robert Warwas, poseł na Sejm RP. 

WIzualizacja przebudowanego układu drogowego w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół gołonoskiego dworca, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie. 

– Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – wyjaśnia prezydent Bazylak. 

Firma Nowak-Mosty, wykonawca inwestycji, przygotowuje się już do rozpoczęcia robót.   

– Przed nami duże wyzwanie, ale mamy doświadczenie w realizacji podobnych kontraktów. Liczę, że z wszystkim sobie sprawnie poradzimy. Po dopełnieniu formalności, zatwierdzeniu harmonogramu prac, będziemy chcieli niezwłocznie rozpocząć roboty – mówi Małgorzata Nowak z zarządu Nowak-Mosty Sp. z o. o. 

Będzie to kolejne wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK, obejmujące zmiany układu komunikacyjnego, rozbudowę infrastruktury, usprawnienie ruchu drogowego i funkcjonowanie transportu publicznego. 

W połowie miesiąca rozpoczęły się prace, związane z budową centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum oraz przebudową układu drogowego. Więcej na ten temat na stronie: https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/po-sobieskiego-jezdzimy-inaczej/

PK

Czytaj więcej

Strona główna

Zmagasz się z uzależnieniem, przyjdź na spotkanie

Rekreacja

Kadrowe przetasowania w koszykarskiej ekipie

Strona główna

Radni zdecydowali o utrzymaniu preferencyjnych stawek podatku od nieruchomości

Wiadomości

Fabryka Pełna Życia z unijnym dofinasowaniem do drugiego etapu