Dostępne skróty klawiszowe:
Sugerowany objazd od alei Zagłębia Dąbrowskiego zostanie wyznaczony ulicami: Graniczną, Piłsudskiego, Poniatowskiego, Kolejową, Kościuszki (pod wiaduktem), Limanowskiego, Konopnickiej, Łączącą, Furmana, Średnią, Grunwaldzką, Urbańskiego, Folwarczną aż do alei Zagłębia Dąbrowskiego.
– Zamknięcie przejazdu nad torami umożliwi przebudowę układu drogowego przy wiadukcie: budowę nowego skrzyżowania ulicy Cupiała z budowaną właśnie wzdłuż torów drogą – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Obecnie w sąsiedztwie wiaduktu trwa budowa fundamentów pod mur oporowy – umocnienie nasypu, po którym nowa droga połączy się z jezdnią na wiadukcie.
– Drogowcy rozbudują także nasyp po drugiej stronie wiaduktu, z jezdnią prowadząca nad tory od strony ulicy Granicznej. Umożliwi to poszerzenie jezdni oraz wyprofilowanie nowych spadków.
W efekcie na rozbudowanym nasypie znajdzie się miejsce na: dwa pasy do jazdy na wprost (w obu kierunkach), pas włączeniowy z ulicy Cupiała do jazdy w kierunku ulicy Granicznej) oraz chodnik po jednej i drogę rowerową po drugiej stronie jezdni.
Na początku sierpnia drogowcy przywrócili bezpośredni przejazd między aleją Poniatowskiego a ulicą Kolejową. Ruch w tym miejscu odbywa się już m.in. przez nowe rondo, które docelowo umożliwi zjazd na budowaną wzdłuż torów drogę.
W ramach prac docelowe nachylenie uzyska także zjazd i zejście do tunelu pieszo-rowerowego pod torami. Będzie łagodniejsze niż to, które tymczasowo powstało wcześniej przy okazji budowy tunelu.
Na realizację inwestycji, wartej 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości prawie 19,8 mln zł. Umowa z wykonawcą, którym jest firma Drogopol, przewiduje, że prace potrwają do końca lutego 2025 roku.
– Budowa łącznika to kontynuacja rozbudowy sieci dróg, która stanie się obwodnicą miasta. Ta sieć przebiegnie od granicy z Będzinem, poprzez drogę za hutą „Bankową”, rejon dworca, ul. Kolejową, nowy łącznik, aż po Gołonóg. Dzięki temu zapewnimy szybki wjazd i wyjazd do i z Dąbrowy i odciążymy centrum. Poprawę powinni także odczuć mieszkańcy ulic Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, przez które odbywa się dziś ruch z centrum w kierunku Gołonoga – podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.