Dostępne skróty klawiszowe:
We wtorek 11 lipca rozpoczęły się odbiory nowego układu torowo-drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Wartą 67,5 mln zł inwestycję zrealizowała dąbrowska spółka Nowak – Mosty na zlecenie miasta i PKP PLK. W jej ramach wybudowano m.in. ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.
Już wcześniej, bo 28 kwietnia otwarta została otwarta najważniejsza część inwestycji, czyli droga pod nowym wiaduktem, który zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy z rogatkami. Pod wiaduktem znalazł się jeszcze chodnik i droga rowerowa.
W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu starego peronu została zachowana rezerwa dla torów kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.
Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół gołonoskiego dworca, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych – zarówno dla rowerów jak i samochodów – będzie realizowana w kolejnym etapie.
– Podobnie ma się sprawa z dworcem kolejowym w Gołonogu. Jeśli uregulowane zostaną sprawy własnościowe i kolej zdecyduje się na modernizację budynku, gotowi jesteśmy do wynajęcia powierzchni, tak jak to zrobiliśmy w przebudowanym dworcu w centrum miasta – mówi prezydent Marcin Bazylak.
Radny Robert Kazimirski: Dzięki tej inwestycji wyjazd z Łęknic – czy to w stronę huty Katowice, czy DK94 i S1 – poprawił się diametralnie. Wcześniej bywało, że mieszkańcy tracili na przejeździe nawet i po 10 czy 15 min, czekając na przejazd pociągu. Bywało i tak, że ktoś mimo iż wyjechał z domu wcześniej, przez stanie przed rogatkami spóźniał się na pociąg. Teraz ruch jest płynny, znacząco poprawiło się także bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców.