Dostępne skróty klawiszowe:
W Dąbrowie Górniczej aktualnie nie ma żadnego zdiagnozowanego przypadku osoby zakażonej koronawirusem. Obecnie kluczowe znaczenie mają szeroko zakrojone działania profilaktyczne, przestrzeganie wydawanych zaleceń oraz zachowanie spokoju.
Ze względu na zagrożenie epidemiologiczne, prosimy mieszkańców o ograniczenie wizyt w urzędach, instytucjach i jednostkach miejskich do niezbędnego minimum. Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego przy bezpośredniej obsłudze należy zachować odpowiedni dystans, zarówno od pracowników, jak również od innych osób oczekujących na obsługę.
Przypominamy, że większość spraw urzędowych można załatwiać przez Internet. Na stronie https://obywatel.gov.pl/ znajdą Państwo katalog usług wraz z opisem, jak załatwić poszczególne sprawy. Posiadając konto na www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
W ZAKRESIE SPRAW MELDUNKOWYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 16
32 295 69 55
W ZAKRESIE DOWODÓW OSOBISTYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 61
32 295 96 66
W ZAKRESIE POJAZDÓW:
telefon kontaktowy:
32 295 69 02
32 295 67 81
32 295 96 24
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego pod numerem:
32 295 67 81
32 295 96 24
32 295 69 02
W ZAKRESIE PRAWA JAZDY ORAZ UPRAWNIEŃ:
Wszystkie sprawy wymagają kontaktu telefonicznego – tel. 32 295 67 92
Ponadto, w zakresie obsługi przedsiębiorców prowadzących krajowy transport drogowy, stacje diagnostyczne oraz ośrodki szkolenia kierowców – tel. 32 295 69 01.
Email Wydziału Spraw Obywatelskich: obywatelski@dg.pl
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną na ePUAP za pomocą profilu zaufanego:
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP/system Sekap/:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego:
WYDAWANIE ODPISÓW AKTÓW STANU CYWILNEGO:
telefon kontaktowy: 32 295 67 27
UZNANIE OJCOSTWA I REJESTRACJA AKTÓW ZGONU:
telefon kontaktowy: 32 295 67 94
INFORMACJA DOTYCZĄCA ETAPU REALIZACJI ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW:
telefon kontaktowy: 32 295 67 38
REJESTRACJA AKTÓW URODZENIA I MAŁŻEŃSTWA:
telefon kontaktowy:
32 295 67 22
32 295 68 16
32 295 68 14
Email Urzędu Stanu Cywilnego: usc@dg.pl
Zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego dokonuje tylko jedna osoba.
Zgłoszenia zgonu mogą dokonać:
Osoby te mogą dokonać zgłoszenia zgonu również przez pełnomocnika będącego osobą fizyczną.
W celu zgłoszenia zgonu należy mieć przy sobie:
Zgon osoby należy zgłosić w terminie:
Z uwagi na sytuację ograniczona została liczba osób, które będą mogły uczestniczyć w uroczystościach zawarcia związku małżeńskiego w Sali Ślubów w PKZ. Od 01 kwietnia do odwołania podczas jednej uroczystości w sali ślubów będzie obecnych maksymalnie 5 osób wraz z urzędnikiem.
Z dniem 1 czerwca 2020 r. do odwołania zwiększa się liczbę osób, które będą mogły uczestniczyć w uroczystościach zawarcia związku małżeńskiego w Sali Ślubów w PKZ, podczas jednej uroczystości w sali ślubów będzie mogło być obecnych maksymalnie 11 osób wraz z urzędnikiem.
REFERAT SPRAW MIESZKANIOWYCH
Lista spraw, które mogą zostać zainicjowane drogą elektroniczną, w niektórych przypadkach zakończenie sprawy wymaga złożenia pisemnego oświadczenia.
Szczegółowych informacji udzielimy telefonicznie lub mailowo, w jakim stopniu sprawę można załatwić zdalnie oraz czy konieczne jest obecnie jej załatwienie.
Telefon kontaktowy: 32 295 67 89, 32 295 68 19, 32 295 68 65, 32 295 68 21
Email: wps@dg.pl
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego: 32 295 67 15
Email Wydziału Podatków i Opłat: astanuch@dg.pl
Apelujemy do wszystkich osób posiadających decyzje podatkowe o dokonywanie wpłat przez internet na indywidualne konta bankowe, których numery wskazane są w Państwa decyzjach.
Jednocześnie informujemy, że w sprawach podatkowych nie będą wyciągane konsekwencje w przypadku niedotrzymania terminu przewidzianego przepisami prawa. Prosimy jednak w takich sytuacjach o kontakt telefoniczny z pracownikami prowadzącymi daną sprawę.
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego:
32 295 67 37 (obsługa przedsiębiorców)
32 295 69 13 (obsługa przedsiębiorców)
32 295 68 85 (zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji).
Email Wydziału Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów: inwestor@dg.pl
W zakresie działania Referatu Dróg i Transportu oraz Referatu Zarządzania i Gospodarowania Odpadami rekomenduje się, aby wszelkie sprawy obejmujące pkt 1-9 załatwiane były bez wizyty klienta w UM poprzez przekazywanie wniosków do rozpatrzenia i realizacji papierowo drogą pocztową:
1) sprawy związane z wydawaniem decyzji na lokalizację zjazdu,
2) sprawy związane z wydawaniem decyzji na umieszczenie urządzeń niezwiązanych
z zarządzaniem drogami,
3) sprawy związane z lokalizacją reklam w pasie drogowym,
4) sprawy związane z branżowymi uzgodnieniami dokumentacji technicznej,
5) sprawy związane z wydawaniem decyzji na zajęcie pasa drogowego i prowadzenie robót,
6) sprawy związane z wydawaniem decyzji o zmniejszeniu odległości budynków od krawędzi pasa drogowego,
7) sprawy związane z zatwierdzeniem projektów organizacji ruchu,
8) sprawy związane z wydawaniem decyzji w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
9) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
W zakresie działania wydziału rekomenduje się, aby wszelkie sprawy obejmujące zgłoszenia dotyczące niesprawnej infrastruktury wszelkiego rodzaju (drogowej, oświetleniowej) oraz nieprawidłowości w obszarze czystości i porządku na terenie gminy oraz zagrożeń w bezpieczeństwie ruchu drogowego były zgłaszane telefonicznie, drogą e-mail, z wykorzystaniem portalu NaprawmyTo, względnie korespondencyjnie. To samo dotyczy wniosków o podjęcie działań naprawczych w zakresie bieżącego utrzymania infrastruktury.
Adresami email do kontaktu są:
Naczelnik Wydziału – tel. 32 295 96 47, agrzadziel@dg.pl
Referat Dróg i Transportu – tel. 32 295 67 24, pglowacki@dg.pl
Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami – tel. 32 295 68 47, rzalas@dg.pl
Referat Zieleni i Oczyszczania – tel. 32 295 96 51, araus@dg.pl
Referat Zarządzania Energią – tel. 32 295 96 82, mmrowka@dg.pl
Każdorazowo rekomenduje się uzgadnianie telefoniczne sposobu wniesienia podania do Wydziału Infrastruktury Miejskiej pod nr tel. 32 295 68 62.
We wszystkich sprawach będących w zakresie Wydziału Ochrony Środowiska kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Numer kontaktowy Wydziału Ochrony Środowiska: 32 295 67 18
Email Wydziału Ochrony Środowiska: ekologia@dg.pl
Zgłoszenia mające charakter interwencyjny należy zgłaszać telefonicznie, przez email lub z wykorzystaniem portalu www.NaprawmyTo.pl
W sprawach związanych z działalnością podmiotów społecznych, wnioskami dotacyjnymi oraz zakładaniem stowarzyszeń i fundacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 668 573 952 bądź emailem cao@dg.pl.
Kontakt telefoniczny w sprawach związanych z aktywnością obywatelską (w tym konsultacje społeczne, proces DBP 2.0 oraz budżet obywatelski) tel. 518 270 597
Wydział:
We wszystkich sprawach będących w zakresie Wydziału Oświaty rekomendujemy kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
email: oswiata@dg.pl
tel. 32 295 68 35
Rekrutacja do przedszkoli prowadzona jest bez zmian.
Lista spraw, które mogą być załatwiane drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP/system Sekap/:
Informujemy, że został uruchomiony portal internetowy, gdzie samodzielnie można sprawdzić przeznaczenie działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania. Link do portalu: https://mapa.inspire-hub.pl/#/dabrowa_gornicza.
Na każdym piśmie dotyczącym prowadzonej przez wydział sprawie jest numer telefonu osoby prowadzącej, wobec tego w razie pytań prosimy kontaktować się z tą osobą telefonicznie, w razie jej absencji pod numerem telefonu 32 2956 867.
Dodatkowych informacji dotyczących trybu i sposobu załatwiania spraw udzielają pracownicy wydziału pod numerem telefonu: 32 295 96 02, email: architektura@dg.pl
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego: 32 295 67 55, 32 295 69 68
email: geodezja@dg.pl
Lista spraw, które mogą zostać zainicjowane drogą elektroniczną, jednak ich zakończenie wymaga formy pisemnej:
Możliwe jest również składanie wniosków za pośrednictwem ePUAP.
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego: 32 295 68 32
email: nieruchomosci@dg.pl
Lista spraw, które mogą zostać zainicjowane drogą elektroniczną:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego – telefon kontaktowy: 32 295 66 69
Adres email Wydziału Inwestycji Drogowych: zkubik@dg.pl
tel. 32 262 44 10 / email: osrodek_dysp@dg.pl
Porad konsumenckich udziela tylko drogą emailową i telefoniczną, nie przyjmuje klientów w Urzędzie Miejskim.
tel. 32 295 69 26 / email: mjakubczyk@dg.pl
Załatwiamy sprawy telefonicznie i emailowo tel: 32 295 67 13, email: biuro_rady@dg.pl
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej – tel. 32 295 68 39, email: rzwolinski@dg.pl
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej – tel. 32 295 67 40, email: kadry@dg.pl
Lista spraw załatwianych drogą elektroniczną:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego tel. 32 295 67 49 lub email: ageborska@dg.pl
Apelujemy o dokonywanie wpłat z tytułu podatków i opłat poprzez bankowość internetową.
Numery rachunków do wpłat:
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Całą korespondencję z klubami oraz stowarzyszeniami wydział będzie prowadził drogą elektroniczną. Zawieszamy do odwołania spotkania z przedstawicielami jednostek miejskich. Zawierane umowy ze stowarzyszeniami, kontrahentami będą przesyłane pocztą (e-nadawca). Sprawozdania jednostek miejskich będą przyjmowane drogą elektroniczną.
tel. 32 295 6897, email: wjuroff@dg.pl
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Patronaty prezydenta miasta załatwiane drogą elektroniczną
tel. 32 2956 896, email: zgorska@dg.pl
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
tel. 32 295 68 81, email: nadzorwlascicielski@dg.pl
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
tel. 32 295 67 00, email: rzeczyznalezione@dg.pl lub administracja@dg.pl
Kontakt telefoniczny bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
tel. 32 295 6 825, email: mdanecka@dabrowa-gornicza.pl
Posiedzenia zostały zawieszone do odwołania.
Od 16.03 (do odwołania) stacjonarne punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
zapewniają jedynie telefoniczny bądź emailowy kontakt z klientem. Aby skorzystać z pomocy, prosimy o kontakt telefoniczny z Urzędem Miejskim w godzinach pracy urzędu, z Wydziałem Polityki Społecznej tel. 32 262 61 43. Numer telefonu bądź adres mailowy do konkretnego punktu będzie podawany każdorazowo zainteresowanemu mieszkańcowi, który potrzebuje porady prawnej, czy porady obywatelskiej.
Jednocześnie przypominamy mieszkańcom o obowiązku dostarczenia do Urzędu Miejskiego podpisanego oświadczenia o uprawnieniu do uzyskania nieodpłatnej pomocy/porady. Wzór oświadczenia dostępny jest na stronie www.bip.dabrowa-gornicza.pl w zakładce Nieodpłatna pomoc prawna. Podpisane oświadczenia należy przesyłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miejskiego, Wydział Polityki Społecznej.
Wstrzymano odwiedziny dzieci w podległych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Od 16 marca do odwołania nieczynny będzie punkt składania deklaracji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi MZGO – stanowisko nr 19 w Urzędzie Miejskim. Deklaracje opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które powinny być złożone w związku ze zmianami od 1 marca 2020 r. (zgony, urodzenia, nowe budynki, zmiana miejsca zamieszkania itp.), będą przyjmowane później z mocą obowiązywania od marca 2020 r. lub miesiąca, w którym nastąpiła zmiana.
Punkt Obsługi Klienta czynny jest w siedzibie Miejskiego Zakładu Gospodarowania Odpadami w Dąbrowie Górniczej przy ul. Al. J. Piłsudskiego 34 c w godz.:
Od 16 marca do odwołania podjęto decyzję o zaprzestaniu przyjmowania odpadów oraz obsługi interesantów przez Gminny Punkt Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych oraz Gminne Centra Zbiórki Odpadów zlokalizowanych na terenie Dąbrowy Górniczej. Bieżące informacje na stronie internetowej.
Obsługa elektroniczna kada@pup-dg.pl i telefoniczna tel. 32 262 37 39, 32 262 29 39
Strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy: https://dabrowagornicza.praca.gov.pl
Szczegółowe informacje na fb https://www.facebook.com/pupdg/
Obsługa osób bezrobotnych
– rejestracja, zasiłki, zaświadczenia, dodatki aktywizacyjne wew. 265, 246, 215, 255, 248
Kierownik wew. 245,246.
Elektroniczna rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy: www.praca.gov.pl
Obsługa pracodawców
– oferty pracy, rekrutacje wew. 232
– szkolenia wew. 206, 211
– staże wew. 225, 226
– prace interwencyjne, doposażenie stanowisk wew. 212
– zatrudnianie cudzoziemców wew. 244, 233
Kierownik wew. 231, 229.
Informacje w sprawie dotacji na rozpoczęcie własnej działalności wew. 227,228, 231.