Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/ znajdują się linki graficzne bez opisu (lokalizacja: stopka serwisu internetowego pasek z logotypami).
Na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/sprzedaz-nieruchomosci/ i wielu innych znajduje się dokument bez tytułu umieszczonego w metadanych pliku.
Na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/przy-stacji-w-golonogu-powstalo-20-miejsc-postojowych/, https://www.dabrowa-gornicza.pl/o-miescie/historia/ i wielu innych podstronach w galerii znajduje się nawigacja w języku angielskim.
Na stronie znajdują się dokumenty PDF bez właściwej struktury semantycznej.
Na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/o-miescie kafelki nawigacyjne mają niewystarczający kontrast. Dostępna jest wersja graficzna serwisu o podwyższonym kontraście pod linkiem „Wersja dla niedowidzących”.
Włączenie wersji kontrastowej i poruszanie się za pomocą klawiatury po menu powoduje że wybrane linki menu nie maja odpowiedniego kontrastu.
Na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/o-miescie/ekologia_/powietrze-2/ekodoradca/ i wielu innych znajdują się grafiki tekstu które nie mają alternatywy tekstowej.
Na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/dla-mieszkancow/ i wielu innych znajdują się linki bez informacji o otwarciu w nowym oknie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Logonet Sp. z. o. o w Bydgoszczy.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Zubko– mejlowo um@dg.pl lub telefonicznie 32 295 67 00.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Marcin Bazylak – Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza,
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej przy ul. Granicznej 21
Do wejścia głównego prowadzi podjazd, drzwi rozsuwają się automatycznie.
Osoba z psem asystującym ma prawo wejść do budynku jak każdy inny klient.
Korytarze w budynku są przestronne.
Na schodach w dwóch klatkach obiektu od poziomu – 1 do O zamontowane zostały żółte nakładki na schody pełniące funkcję ostrzegawczo-ochronną, ostrzegają osoby niedowidzące o krawędzi stopnia.
Schody na klatkach schodowych wyposażone są w poręcze.
Na każdym piętrze, na wypadek zagrożenia, dostępne są krzesła ewakuacyjne dostosowane do osób ze specjalnymi potrzebami.
Dwie windy wyposażone są w przyciski z alfabetem Braill’a, jedna z nich została udźwiękowiona.
W holu głównym w Biurze Obsługi Klienta znajduje się wyodrębniony tzw. otwarty pokój/ pokój cichej obsługi, który jest miejscem obsługi dostępnym m.in. dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim a także osób z nadwrażliwością sensoryczną.
Na stanowisku 14 – Biura Obsługi Klienta zamontowana jest stacjonarna pętla indukcyjna, dostępne są także przenośna pętla indukcyjna oraz powiększająca lupa elektroniczna.
Na każdym piętrze znajduje się przestronna, dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami, toaleta.
Na parkingu przed budynkiem Urzędu jest kilka miejsc przeznaczonych dla osób posiadających Kartę Parkingową, uprawniającą do pozostawienia samochodu na tzw. kopercie.
Osoby z niepełnosprawnością, które chcą skorzystać z zamkniętego parkingu pod budynkiem, przy wjeździe, za pomocą przywołujące przycisku, kontaktują się z ochroną budynku. W razie potrzeby pracownik ochrony pomaga skorzystać z windy dostępnej na poziomie -1.
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej przy ul. Sienkiewicza 6a – Wydział Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej
Dostęp do poziomu 0 budynku jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych poprzez podjazd dla osób na wózkach inwalidzkich.
Przy budynku wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Przy drzwiach wejściowych zamontowany został system wezwania asysty.
Na potrzeby osób niedowidzących drzwi oszklone w budynku zostały oklejone taśmą ostrzegawczą w kolorze czarno – żółtym.
Osoba z psem asystującym ma prawo wejść do budynku jak każdy inny klient.
W recepcji budynku dostępna jest przenośna pętla indukcyjna.
Budynek nie jest wyposażony w windy.
Sale szkoleniowe na poziomie 0 są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego zatrudnionego w budynku przy ulicy Granicznej 21 na miejscu, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby lub telefonicznie.
Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego:
Osoby niesłyszące załatwiające sprawy w Urzędzie Miejskim mogą skorzystać z pomocy Marioli Węgrzynowicz – tłumacza języka migowego. Zgłoszenia potrzeby skorzystania ze wsparcia tłumacza można również przesyłać telefonicznie: 32 295 67 00, 32 296 69 38, mailowo: mawegrzynowicz@dg.pl lub poprzez nagranie wysłane do UM w języku migowym um@dg.pl