Dostępne skróty klawiszowe:
Ogłoszenia na wolne stanowiska urzędnicze, kierownicze stanowiska urzędnicze, stanowiska na zastępstwo, pomocnicze, staże i praktyki publikujemy:
składanie aplikacji odbywa się w każdorazowo w sposób określony w ogłoszeniu. Zazwyczaj poprzez formularz elektronicznej rekrutacji. Należy wypełnił wymagane dane, dołączyć wskazane w ogłoszeniu skany dokumentów i zaznaczyć odpowiednie zgody, oświadczenia i klauzule.
Szczegółowo proces rekrutacji na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze unormowany jest regulaminem naborów.
Etapy rekrutacji na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze
Etap 1 – aplikowanie
Jeśli zainteresowało Cię nasze ogłoszenie i spełniasz jego warunki formalne – złóż dokumenty w określonym terminie. Zaczekaj do zakończenia etapu zbierania ofert. W każdym ogłoszeniu określamy do kiedy nabór trwa (z wyłączeniem rekrutacji spontanicznych/otwartych).
Etap 2 – weryfikacja wstępna
Po upływie terminu wskazanego w ogłoszeniu, w trybie niezwłocznym dokumenty złożone przez kandydatów zostaną sprawdzone przez komisję rekrutacyjną, która zweryfikuje czy złożone przez Ciebie dokumenty spełniają określone w ogłoszeniu warunki formalne.
Następnie sporządzana jest lista kandydatów spełniających wymagania formalne, a informacja o ich liczbie i terminie kolejnego etapu naboru jest publikowana na BIP.
Jeśli Twoja aplikacja spełniła warunki formalne, poinformujemy Cię o terminie kolejnego etapu naboru.
Etap 3a. – test wiedzy lub spotkanie z komisją
W sytuacji kiedy w tym etapie naboru zaplanowany zostanie test wiedzy, otrzymasz od nas stosowną informację w tym zakresie. Przed rozpoczęciem testu sprawdzimy Twoją tożsamość. Wszyscy kandydaci piszą test w tym samym miejscu i czasie. Ilość pytań i czas na rozwiązanie testu jest ustalany indywidualnie.
Test składa się z pytań w ramach przepisów, które zostały wymienione w ogłoszeniu.
Następnie komisja sprawdza testy i przyznaje jeden punkt za każdą prawidłową odpowiedź na dane pytanie. Osoby, które zdobyły wymaganą ilość punktów zapraszamy do kolejnego etapu, czyli na rozmowę kwalifikacyjną
*W niektórych przypadkach etap 3a jest pomijany i po etapie 2 następuje od razu etap 3b
Etap 3b – spotkanie z komisją rekrutacyjną
Rozmowa kwalifikacyjna polega na sprawdzeniu wiedzy merytorycznej kandydatów z zakresu znajomości przepisów prawa, które są wskazane w danym ogłoszeniu o naborze oraz kompetencji miękkich.
Każdemu z kandydatów biorących udział w rozmowie zadawane są te same pytania. Osoba z najwyższą liczbą otrzymanych punktów wygrywa! – to nie znaczy, że pozostałym poszło źle tylko, że inna osoba osiągnęła lepszy wynik. Kandydatów jest wielu natomiast ilość wolnych stanowisk jest ograniczona dlatego pozostałe osoby zapraszamy do ponownego udziału w przyszłych naborach.
Etap 4 – wyniki naboru
Po zakończonych naborach komisja wyłania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów , którzy przeszli kolejne etapy rekrutacji i w największym stopniu spełniają wymagania dodatkowe.
Następnie komisja sporządzi protokół z przeprowadzonego naboru, który przedstawi Prezydentowi Miasta, który podejmie decyzję o zatrudnieniu.
Niezwłocznie po zakończeniu etapów nabory, informacja o jego wyniku umieścimy na tablicy informacyjnej urzędu oraz opublikujemy w BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Zdobądź doświadczenie zawodowe wspópłracując z miastem, wykorzystaj do tego specjalnie dedykowane programy, tj.: STAŻE lub PRAKTYKI
Staż lub praktyka to doskonały sposób aby sprawdzić w jakim kierunku zawodowym chcesz się rozwijać.
Realizując u nas program praktyki lub stażu:
Dzięki współpracy z dąbrowskim samorządem będziesz mieć wpływ na to co się dzieje w Dąbrowie .
STAŻ – Wypełnij formularz zgłoszeniowy STAŻ
zwykle trwa 6 miesięcy i można go zrealizować poprzez podpisanie umowy z właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania Urzędem Pracy.
PRAKTYKI: Wypełnij formularz zgłoszeniowy PRAKTYK
zgodne z programem kierującego na praktyki.
Proces związany z organizacją stażu i praktyk nadzoruje doświadczony pracownik Wydziału Kadr i Płac.
Masz pytania? napisz mail: rekrutacja@dg.pl lub zadzwoń tel. 32 2956740
Możliwości w gminie jest niezliczona ilość dzięki czemu masz szansę na rozwój.
poczytaj o naszych wydziałach na BIP, może to Cię zainspiruje
Przeczytaj dokładnie w ogłoszeniu jakich dokumentów potrzebujemy od Ciebie. Są to m.in:
W ogłoszeniu zawsze piszemy dokładnie jakich dokumentów i oświadczeń wymagamy. Dołączasz jako scany w formularzu elektronicznej rekrutacji i odznaczasz wymagane ustawowo oświadczenia.
Jeśli dołączasz kilka dokumentów, sugerujemy połączyć je w jeden plik (np.: pdf) i wtedy podpiąć pod swoją ofertę.
Wszystkie dokumenty i oświadczenia wystawione w innym języku niż polskim wymagamy tłumaczenia na j.polski wraz z dołączonym scanem dokumentu właściwego
Potwierdzenie wykształcenia
W przypadku gdy koniecznie jest potwierdzenie wykształcenia wyższego, należy dołączyć scan całego dyplomu lub dokumentu potwierdzającego wystawionego przez uczelnię. Jeśli wymagamy wykształcenia średniego – należy dołączyć cały scan dokumentu ukończenia szkoły średniej. Staraj się dołączyć tylko te dokumenty, których wymagamy w ogłoszeniu.
Potwierdzenie doświadczenia zawodowego
Twoje doświadczenie zawodowe potwierdzają zarówno świadectwa pracy jak i CV, w którym należy dokładnie określić rodzaj wymaganego doświadczenia oraz dokładny okres jego wykonywania.
Staż zawodowy
Dla urzędniczych stanowisk pracy wymagany w ogłoszeniu staż pracy możesz potwierdzić dołączając do aplikacji skany dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, aktualne zaświadczenia o zatrudnieniu jeśli ono nadal trwa
Dla kierowniczych urzędniczych stanowisk pracy: możesz dołączyć wszystko co powyżej ale też zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku według PKD.
Oświadczenia
Od kandydatów oczekujemy potwierdzenia pewnych faktów wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych, ogłoszenie każdorazowo wskazuje sposób złożenia oświadczeń, zwykle ma to miejsce przez dokonanie wyboru w elektronicznym formularzu gdzie możesz kliknąć oświadczenia zgodnie ze stanem faktycznym.:
Inne dokumenty
Osoba niepełnosprawna może skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnieniu na wolnym stanowisku urzędniczym, jeśli spełni oba następujące warunki:
Scan całego dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a us. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych., należy dołączyć do dokumentów aplikacyjnych
Po wysłaniu oferty, sprawdź czy wszystkie pliki zostały dopięte i czy są czytelne. Zanim rekrutacja się zakończy możesz uzupełnić przesłane zgłoszenia, później już nie można nic edytować . Dlatego zawsze warto zweryfikować czy wszystko udało się wysłać według potrzeb określonych w ogłoszeniu.
Jako pracodawca doceniamy przede wszystkim innowacyjność i rozwój, ale równie ważne są cechy osobowe takie jak sumienności, rzetelności, bezstronności, empatia i życzliwość. Bardzo ważna dla nas jest profesjonalna i sprawna obsługa klienta, która jest związana z realizacją większości zadań Urzędu. Dlatego nasi pracownicy mogą liczyć na cykl szkoleń, które nie tylko rozwijają ich doświadczenie zawodowe, ale i kompetencje miękkie w zakresie samorozwoju i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Stale szukamy najskuteczniejszych metod pomagających w pracy naszym pracownikom, dlatego cenimy wewnętrzną komunikację i wspólne rozwiązywanie problemów.
Sposoby wynagradzania i zatrudniania pracowników samorządowych regulują 3 podstawowe akty prawne. Oczywiście szczegóły zatrudnienia z każdą osobą są ustalane indywidualnie, jednak są pewne ramy, które pozwalają uzyskać pewność i stabilizację.
Osoba zatrudniona na tym stanowisku ma szansę zostać pełnoprawnym pracownikiem samorządowym – dotyczy to zarówno pracowników urzędniczych jak i osoby zatrudnione na zastępstwo i na stanowiskach pomocniczych.
Zgodnie z powyższymi aktami prawnymi osobom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę oferujemy:
Dodatkowo oferujemy różne rozwiązania pomagające w codziennym życiu zawodowym:
Stabilność zatrudnienia, regularne godziny pracy, dzięki czemu zachowasz równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, przyjazne warunki umożliwiające pogodzenie sfery zawodowej z życiem prywatnym.
Możliwość rozwoju zawodowego w pionie i poziomie struktury Urzędu Miejskiego, podnoszenie kompetencji: udział w kursach, szkoleniach branżowych i miękkich, dofinansowanie do studiów wyższych, podyplomowych.
Praca w zróżnicowanym zespole, pod okiem osób z dużym doświadczeniem zawodowym.
Możliwość uczestnictwa w ciekawych projektach rozwijających Dąbrowę Górniczą i markę miasta.
Rozbudowaną opiekę Onboardingową, która jest podzielona na część ogólną i merytoryczną.
Część ogólna to przeprowadzenie nowego pracownika przez wszystkie meandry funkcjonowania urzędu, kulturę pracy, pisane i niepisane zasady panujace u pracodawcy. Nowy pracownik zawsze jest witany welcomepackiem a pierwsze dni pracy upływają na niezbędnych szkoleniach i spotkaniach.
Wydział Kadr i Płac
tel. 32 2956740
e-mail: rekrutacja@dg.pl